Alpinismus

Tre Cime di Lavaredo - Cima Grande - Comici/Dimai a Cinque Torri

Přidáno 7.2.2014 Alpinismus

A tak jsme se jednoho léta opět vrátili do našeho oblíbeného legolandu, Dolomit a ikonických veží Tre Cime...

Wilder Kaiser, Fleischbank (2.187m) - SO Verschneidung

Přidáno 1.9.2013 Alpinismus

Každý výlet začíná předpovědí počasí a ani tentokrát nešlo o vyjímku. Po vlně ubíjejících veder přichází v pátek ochlazení a déšť. V sobotu se má vyjasňovat a v neděli má být už pěkně s občasnou oblačností. yjíždíme tedy už v pátek po práci, s tím, že někde přespíme, v sobotu si obhlédneme nástup do cesty, v neděli lezení a cesta zpět domů. Vše šlo podle plánu, akorát...

Aiguille du Midi - Rébuffat-Baquet, La Contamine

Přidáno 23.9.2012 Alpinismus

Do Chamonix odjíždíme raději už v sobotu večer, namísto plánované neděle. Je to hlavně z důvodu dobrého počasí, které je v Chamonix takovou vzácností. Původní nedělní odjezd byl kvůli tomu, abychom se vyhnuli víkendovým zácpám na cestě, nakonec se však ukázalo, že v případě pěkného počasí je úplně jedno, jestli je všední den nebo víkend, lidí bylo stejně kvanta.

Sass Pordoi - 4 giorni un‘estate

Přidáno 14.10.2012 Alpinismus

Jeden z dalších Honzikovích projektů, Sass Pordoi. Po příjezdu na místo vypadá stěna monumentálně a lákavě. Je pět hodin večer, masiv je zalitý do zlatavé barvy a my se těšíme na další pořádné lezení.

Weisshorn - Východní hřeben, Ostgrat

Přidáno 10.9.2011 Alpinismus

Výlet na Weisshorn, aneb jak nás překvapilo letní sněžení. Týdenní působení ve Walliských Alpách posouváme o týden, z důvodu nepříznivého počasí, déšť a ve vyšších polohách sníh. Bohužel se ukázalo, že ani to k úspěšnému výstupu na vrchol nestačilo.

Tre Cime di Lavaredo - Cima Ovest - Spigolo Scoiattoli

Přidáno 10.9.2011 Alpinismus

Původně jsme měli v plánu rozlézt se na něčem menším, přeci jen, já byl v Dolomitech jednou a Mik ještě nikdy. Vzhledem k letošnímu počasí není ale pěkných dnů nazbyt, proto raději volíme variantu bez rozlezu. Do městečka Misurina přijíždíme ve čtvrtek, kolem čtvrté hodiny odpoledne a první úkol je najít místo, kde složit hlavu.

Dachstein - Steinerweg

Přidáno 22.7.2010 Alpinismus

Je 26. června a my přijíždíme na parkoviště pod lanovku Dachstein Gletscherbahn. Nadšení, ale rychle vystřídají smíšené pocity, a to po pohledu do jižní stěny. Vítá nás černá, mokrá skála, do půlky v mracích a pocukrovaná sněhem. I když nevypadá vůbec přívětivě, naděje umírá poslední a já doufám, že to třeba do zítra sleze a alespoň trochu oschne. Tomáš má nejspíš hned jasno, ale nedává to moc najevo.

Dachstein - lezení v okolí chaty Adamek

Přidáno 5.7.2010 Alpinismus

Po dvou letech opět stojíme u břehů jezera Vordere Gosausee a koukáme do dáli na Dachstein. Začíná se nám však zároveň velmi rychle vybavovat vzpomínka na tu štreku, co nás čeká, resp. 14 km a 1 250 m převýšení. Protože máme tentokrát v plánu vylézt i žlab na Torstein, táhneme s sebou mačky a dva cepíny navíc.

Lomnický Štít - Hokejka

Přidáno 17.8.2009 Alpinismus

Mnozí o ní básní, jiní jí zas takový význam nepřisuzují, prý jsou i jiné cesty než Hokejka. Já se nacházím někde uprostřed. Když mi tenkrát Tomáš sdělil, že bychom to mohli dát, i když to už jednou lezl, souhlasil jsem. Rád si tu skálu osahám, pak si můžu udělat názor. Pravdou je, že zadarmo to nebylo.

Dent du Géant - Jihozápadní stěna

Přidáno 31.7.2009 Alpinismus

Tentokrát trochu narychlo, ale přeci. Vašek rozbil prasátko, aby měl na cestu a v pátek večer hurá do Courmayeru. V sobotu ráno ještě cestou nabíráme dva dědy stopaře a sjíždíme do Chamonix, kde nás na oplátku berou na kafe. Tam ještě dokupujeme zbytky vybavení, jídlo a odpoledne se již ocitáme v Itálii, přesněji řečeno v kempu Grandes Jorasses. Počasí je klasika, prší, nad 2.500m sněží a je zima.

Dent du Geant, Aiguille du Midi - Arete des Cosmiques

Přidáno 3.7.2008 Alpinismus

U tohoto článku jsem měl menší problém, a to jak ho správně pojmenovat. Původním plánem bylo v rámci aklimatizace vylézt na Dent du Geant, potom přejít na Col du Midi, dát traverz Mont Blancu přes Tacul a Maudit a vrátit se nazpět do Chamonix přes francouzskou normálku. Nakonec jsme vlivem různých okolností vylezli pouze na Aiguille du Midi přes hřeben Cosmiques.

Ortler - Hintergrat

Přidáno 3.7.2008 Alpinismus

V Chamonix již přes měsíc prší a déšť se mění ve sníh už nad třemi tisíci metry. I když jsme si na to vyhradili dva týdny za sebou, ani jeden nám nevyšlo počasí. Naštěstí se v Rakousku vytvořilo čtyřdenní "okno" pěkné oblohy a my narychlo vyrážíme uspokojit své horo choutky na Ortler.

Dachstein, Niedere Schreibenwand - Hüttenpfeiler

Přidáno 20.5.2008 Alpinismus

Niedere Schreibenwand a cesta Hüttenpfeiler. Obtížnost je sice stanovena IV-, ale má devět délek a 320m. Jaká to výzva pro hochy co lezou necelé dva roky a znají pouze skalky na Rovišti, Kácově a Poříčí nad Sázavou. Po přečtení inspirativního článku na netu mi tato cesta neustále ležela v hlavě a bylo jen otázkou času, kdy se do ní pustit.

Grossglockner - Stüdlgrat

Přidáno 1.8.2007 Alpinismus

Na Stüdlhütte se dá dostat dvěmi cestami, z nichž má každá nástup jinde. Kratší varianta začíná na parkovišti v Lucknerhouse, kam se dá dostat po placené silnici z Kals am Glockner. Odtud je to už pouhých 2,5h na Stüdlhütte. Druhá varianta je po cestě č. 712, kterou jsme zvolili hlavně z důvodu přebytku času. Tato snadná cesta vede z parkoviště necelé 2 km severně od Kalsu a začíná v nadmořské výšce cca 1.610m.

Marmolada - Hans-Seyffert-Weg klettersteig

Přidáno 17.7.2007 Alpinismus

I když sám název napovídá, že se bude jednat o výlet v oblasti Dolomit, počátek našeho cestování byl s úplně jiným záměrem a 500 km jinde. Je tomu přesně šest měsíců od doby, kdy jsem se rozhodl jít na Grandes Jorasses. Ten kopec mě zaujal už v minulém roce při zdoláváni Blancu přes Midi. Samozřejmě do severní stěny se ještě nějaký ten rok nepodívám, ale normálka z italské strany je taky zajímavá.

Bergamské Alpy - Grigna Settetrionale

Přidáno 2.12.2006 Alpinismus

Vše začalo asi nějak takhle: sedim v kanclu u kompu, když v tom přišel Vokoun s tim, že má nějaký volný letenky do Bergama a jestli prý nechci s nima vyrazit na takový menší trek po Bergamských Alpách...nemusel se ptát dvakrát, hned jsem nabídku přijal a začalo důležité plánování cesty. Znělo to zajímavě, nikdy jsem v té oblasti ještě nebyl a co psali na netu mi dodalo ještě více chuti se tam jet podívat.

Gran Paradiso, Mont Blanc - Three Monts

Přidáno 20.08.2006 Alpinismus

Odjezd z Prahy byl ve večerních hodinách v pátek dne 14.7. přes Rakousko do Itálie s přestávkou u Lago di Garda. Přesun do Pontu, hlavniho kempu od kterého se vychází na chatu Vittorio Emmanuelle (2.732m), byl po dlouhé cestě z ČR náročný a stany jsme rozkládali za svitu čelovek zhruba v jedenáct. V neděli ráno se individuálně vyráželo na chatu.